dinsdag 16 juli 2013

Vertrek en Miami!!!

Vandaag om stipt half 8 stonden we klaar om eindelijk te vertrekken! Met alle koffers gepakt en gezakt goed op tijd aangekomen op Schiphol , zonder problemen de koffers ingechecked en nog iets kleins gegeten als ontbijt. Om 10.10u zoals aangegeven op onze documenten vertrok onze vlucht op tijd en een goede drie kwartier later (na een dutje en een koekje van de vriendelijke stewardessen) waren we al in Londen.
Opnieuw door de douane , en wat was me dat voor een trage bedoening!
Onze koffer was natuurlijk weer bij de gelukkigen om nagekeken te worden , maar onze juffrouw die daarvoor in dienst genomen was deed alles maar heel erg rustig, wat voor ons voor enorm veel stress zorgde , want de minuten tikten door en we hadden al maar een anderhalf uurtje overstap tijd (dan te denken hoe groot het vliegveld van Heathrow is… was de stress best wel normaal) al bij al was er natuurlijk niets ‘verdacht’ aan of in onze koffer en konden we gewoon weer verder gaan en zaten we (gelukkig) op tijd in het vliegtuig om door gaan naar onze eindbestemming Miami.
We vertrokken zoals aangegeven om 12.15 en kregen al vrij snel onze lunch , voor ons beide beef with rice (en worteltjes en broccoli) en wauw , wat was dat lekker! (We zijn geen van beiden enorme vliefhebbers van vliegtuig-eten , dus dit was wel even iets heel anders en ging dus ook heel vlot naar binnen) dan een dutje , een filmpje , een spelletje en het was weer tijd voor een mini pizzatje en hopla , het was half 5 en we gingen landen. (Het was een heel goede vlucht, niets te klagen , alles was op tijd en goed geregeld , dikke duim voor BA! Dankjewel!)

Dan naar de douane! Al flink de pas erin gezet omdat we nog wisten van de vorige keer dat hier een grote rij staat, dit was deze keer niet anders , maar ging wel vlot vooruit , een drie kwartier later stonden we al bij de babageclaim en zagen we al meteen onze koffers op de band (heerllijk!) en namen we de bus/tram naar de rental car service, waar we bij Alamo de papieren lieten nakijken , en na wat kribbels konden we naar beneden gaan. Een vriendelijke vrouw bekeek onze papieren en zei ons dat we in rij 6 een autootje mochten uitkiezen… en de keuze is gevallen op dit mooi ding;

Dan op weg naar het hotel , Tom was al meteen weer weg met de automatic en de gps liet ook niet lang op zich wachten. Een kwartiertje later stopten we bij ‘The Claridge hotel’ wat we via priceline hebben geboekt en WAUW , wat is dit voor een pareltje , met heel veel oooohs en aaaaahs kwamen we binnen , we hebben hier gewoon een eigen mini-stukje spanje!

Na onze check-in en een gratis drankje dat we kregen van het hotel (wat leuk!) wouden we nog iets gaan doen, want op je eerste dag is het natuurlijk de kunst om zolang mogelijk wakker te blijven (want hier is het wel 7uur , maar thuis is het nu 1uur ’s nachts…) dus gingen we nog een kijkje nemen op Ocean drive. Heerlijk de straat afgewandeld, genoten van de mooie gebouwen , de goede muziek , de mensen om ons heen en nog snel wat kleins gegeten (onion rings en chicken wings) bij het News CafĂ© op het terras , na de parking (van 2$) betaalt te hebben weer rustig naar het hotel gereden.

Nu is het oogjes dicht , snaveltjes toe en tot morgen, en nu is de vakantie echt begonnen!

1. Wauw, wat een mooi hotel!
    Hele fijne vakantie!!!

2. Heel mooie start.
    Mooi hotel btw.
    Geniet er nu maar van.
    papa ziet de auto ook wel zitten :-)

Tot morgen mama en papa

3. Een goed begin is het halve werk, ehhh, nee een goed begin is de halve vakantie, haha, dat gaat zeker goed komen, enjoy!

4. Ziet er allemaal heel mooi uit! Geniet ervan!
    Daddy Poiel is following you.

5. Fijn dat jullie zijn aangekomen en wij hebben heel veel spijt dat we er niet bij konden zijn. We missen jullie maar maak er een ongelofelijke mooie reis van. xxxxxxxjes Inge en Dimi
    PS wij zijn aan een spaar plan begonnen voor volgend jaar ;)

6. Al een leuke start van jullie trip in miami! Have fun!

7. Het is inderdaad altijd een opluchting als je alle koffers ziet. Scheelt weereen hoop geregel.
    De auto is zeker mooi evenals het hotel.
    Heel veel plezier.

8. Jullie zijn er! En wat een leuk hotel, have fun!!

9. Wat ziet het hotel er mooi uit zeg, dat wordt genieten.