woensdag 17 juli 2013

Van Miami naar Tampa

vanochtend zoals verwacht al om 4uur wakker, toch nog wat blijven liggen en uiteindelijk om 6uur opgestaan en gedouched. Om 7uur stonden we al fris in de lobby en hebben we ontbeten in het hotel zelf (12$ pp voor een ontbijtbuffet, goedkoper kan je het ergens anders niet vinden!) en om 8uur waren we helemaal klaar met de koffers in te pakken en stonden we in de lobby om uit te checken... tot we naar buiten keken... het was niet aan het regenen , het was niet aan het gieten , het was gewoon een wolkbreuk maar dan 10 keer erger , het water spoot alle kanten op... dus besloten we om het af te wachten... 5 minuten , een kwartier (het begon nog wat harder te regenen) , een half uur , drie kwartiers , ... nu waren we het echt wel beu! Dus in de gietende regen (en Valesca tot bijna met haar knieen in de plassen , JA echt waar!) de koffers in de auto duwen en vertrekken , tot 10uur hebben we in de regen gereden en toen (gelukkig) vielen de laatste druppels en werd het een mooie blauwe lucht

op deze foto zie je duidelijk waar we van kwamen (Miami) en waar we naartoe reden (Tampa)

als tussenstop hadden we besloten om nog eens langs te gaan bij de pier in Naples , hier zijn we 2 jaar geleden nog geweest en was ons toen erg goed bevallen , nu dus ook weer , wat is het hier mooi en rustig! We kregen zelfs bezoek van een wilde dolfijn , super!!!

Nadien eventjes gestopt bij Dunkin Donuts voor een kleine lunch en zo konden we onze autorit doorzetten.

Volgende stop; Myakka river state park, hier hadden we al veel over gehoord/ gelezen en we wouden dan ook graag de canopy walkway doen. Dus wij op naar de walkway... oei , blijkbaar heeft het overal goed geregent... er was geen pad meer , wel een vijver... gelukkig hadden we onze koffers bij ,dus weg met de sportschoenen en aan met de slippers , dan maken wij er een walkway summer edition van , lekker verfrissend ook nog! Aangekomen bij de toren helemaal tot boven geklommen (flink wat trapjes!) maar je krijgt een super mooi uitzicht over het park! Onderweg kwamen we ook enkele dieren tegen , dit park was zeker de moeite en gaan we ooit zeker nog eens opnieuw doen (misschien dan echt met het pad ipv een vijver... :-) )

het wandelpad... of wat er nog van overbleef... :)

Hierna doorgereden naar het hotel en WAUW , priceline is vanaf nu officieel onze nieuwe beste vriend als het aankomt op hotels ,wat is dit weer voor een pareltje , een supermooie kamer , heel vriendelijk personeel , WIFI- gratis , ontbijt-gratis , HEERLIJK!

Als laatst van onze dag wouden we nog graag naar Clearwater gaan om Pier 60 te gaan bezoeken , maar we wisten natuurlijk niet of hier iets te doen zou zijn... de regen was doorgetrokken dus overal was er wel een goede bui geweest , maar daar aangekomen zagen we al enkele leuke kraampjes en straatartiesten , we aten wat kleins bij Hooters en wandelden rustig over de Pier om nadien rustig terug naar het hotel te keren.
de Pier

zonsondergang

leuke kraampjes op de pier

Morgen staat het eerste pretpark op de agenda , Bush Gardens , onze eerste keer trouwens! We zijn dan ook enorm benieuwd! Slaapwel, en allemaal enorm bedankt voor de leuke reacties, het doet ons deugd om te lezen!!!

Aantal Stappen: 8098
Afstand: 3,8 km

1. Mooie foto's van Myakka! Dit gaan wij in februari ook doen en nu hebben we toch al een beter idee hoe het er daar uitziet.

2. Wat een regen, niet normaal zeg.
    Best eng zo'n wandelpad die je niet goed ziet, wie weet wat er kruipt??
    Veel plezier in Busch Gardens.

3. Anita; het was ook omdat er andere mensen al voor ons gingen dat we het aandurfden (ik dacht eerst gewoon dat het gesloten was maar een man die voor ons ging zei ons dat het heel goed doenbaar was) , en we hebben alleen gewandelt waar je de bodem nog duidelijk kon zien :)

4. Leuke verslagen en mooie foto's. Erg gaaf dat jullie een Disneycruise gaan doen. Wij hebben dat in 2007 gedaan en zouden het graag nog eens doen. Myakka vonden wij vorig jaar ook erg mooi! Veel plezier verder maar dat gaat vast wel lukken ;-)

Sonja (Mickey99 van het forum)

5. Leuke dag hoor. Bush Gardens is ook vast leuk.(geweest)