vrijdag 26 juli 2013

Disney cruise dag 2 - Nassau

Wat hebben we heerlijk geslapen onze eerste nacht op de cruise , er is toch iets speciaals aan die Disney matrassen denken we! In ieder geval werden we om 8uur wakker en maakten ons klaar om te gaan ontbijten , dit deden we in Enchanted gardens waar we gisteren onze diner hebben gehad. Nu was er een ontbijtbuffet , dus we aten onze buikjes rond en terwijl we aten meerde het schip aan in Nassau , om half 10 kregen we groen licht en mochten we het schip verlaten.
onze porthole vanochtend

We namen de taxi naar het Atlantis hotel (wel een beetje eng , met zn 10en werd je in een taxi geduwd ) en waren we enkele minuten later al aangekomen , we wandelden eens rond door het hotel voor zover wij erin mochten , heel veel delen zijn afgesloten en mag je als toerist niet bezoeken (zwembaden , aquariums , het strand,… echt aan alles hangt een DUUR prijskaartje! Vb 90$ voor 2 personen (zonder taxen) om op het strand te gaan liggen… daar passen wij voor! Wel mochten we in het kleine dorpje met winkeltjes , hier wandelden we wat rond , alles hier heeft echt wel een vakantiesfeer!

atlantis hotel

Na ons rondje weer terug naar het schip , want wat was het al weer warm aan het worden! De kamer op , omkleden (zwemkledij!) vlug gaan lunchen bij cabanas (weer buffetstijl) en het was zwemtijd , we gingen meteen naar de aquaduck en wat is die leuk!!!!! Doordat de meeste mensen het schip ook hadden verlaten was het lekker rustig aan boord. Je kon gewoon zitten in het zwembad , genieten van de zon en een film kijken (van Disney natuurlijk!) , gewoon genieten van een mooie dag!

filmpje kijken in het zwembad

Om 2uur naar the Lone Ranger gaan kijken , de nieuwe film van Johnny depp die ze hier in de cinemazaal draaien en bij aankomst in de kamer lagen onze piratenbandanas al klaar want vanavond is het Pirates of the Caribbean night!
Maar eerst was het tijd om te dineren en dat was vanavond in the Royal Palace waar alles in het teken staat van de prinsessen. Het eten was zoals altijd geweldig lekker! Aan tafel zitten we samen met een Amerikaans koppel dat op huwelijksreis is. Er zijn dus ook veel leuke gesprekken aan tafel.

onion soup

tenderloin

sweet temptations

creme brulée

Na het eten tijd voor een nieuwe show en dit was nu Villains tonight wat zoals de naam al zegt volledig in het teken staat van de ‘slechterikken’ van Disney , maar dan op een ludieke mannier gebracht , ook hier weer leuk om eens filmen te zien die anders niet naar voor komen in een show (Hades van Hecules , Medusa van keizer Kusco , Scar van de leeuwenkoning , Jafar van Aladdin , malifecent van doornroosje enz…)
Na de show gingen we weer helemaal naar boven want op deck 11 was het pirate night met ook het vuurwerk op zee , dat natuurlijk werd ingezet door Jack Sparrow.

Na het vuurwerk nog even rondgewandeld en het avondbuffet bekeken wat speciaal voor vanavond was klaargemaakt  en dan rustig op weg naar de kamer , vanavond hadden we geen krab maar een aapje als handdoekdier! Met 2 piratenchocolaatjes en alle info voor morgen en extra zeepjes (op de gang waren we de man tegengekomen die verantwoordelijk is voor onze kamer en hij vroeg naar goede gewoonte of alles ons beviel , waarop Valesca meteen zei dat ze de zeepjes zo fantastisch vond , met nu als resultaat dat er een heleboel extra zeepjes op de kamer staan!)

Nu lekker naar bed want morgen is ook weer een heel speciale dag , want dan komen we eindelijk aan op het privé eiland van Disney , Castaway Cay!

1. Echt genieten zeg, ik ben ook zo dol op leuke zeepjes in hotels.
    Ben je ook wel eens in Basin in Downtown Disney geweest? Mooie foto's zo krijg je een goede indruk.
    Veel plezier.

2. Wat leuk allemaal zeg en allemaal zo goed verzorgd.
    Veel plezier op Castaway Cay!