zondag 28 juli 2013

Disney Cruise dag 3 - Casteway Cay

* allereerste een dikke sorry omdat dit berichtje een dag later online komt , we zaten gisteren zonder satelietverbinding , de computer gaf aan dat we internet hadden maar het scherm bleef blanco , dus bij deze een dagje later , maar hier is het dan!*

Vanochtend werden we wakker door de intercom die meldde dat we waren aangekomen op Casteway Cay , de werkmannen gingen eerst het eiland op om alles klaar te maken voor ons en binnen een half uurtje zouden wij aan land mogen , dus sprongen we zowat uit bed ,maakten ons klaar , gingen ontbijten bij Cabannas (hier vingen we al de eerste glimpen op van het eiland) en flink op tijd gingen we aan land. De eerste indruk is WAUW (ja , alweer , sorry!) maar wat is het water hier blauw! Het is net alsof je in een film binnenstapt.

huisje waar je snorkelmateriaal kon huren

We hadden snorkelmateriaal gehuurd en gingen die als eerste halen omdat de snorkel lagoon als eerste ligt (in principe is het eiland aan lange straat met 3 stranden , een snorkelstrand , een kinderstrand met glijbanen en een volwassenenstrand waar je enkel vanaf 18+ op mag) snorkelmateriaal op , fototoestel in de aanslag (nogmaals bedankt Inge en Dimi voor het toestel!) en weg waren we! Jammer genoeg hebben we geen beelden gevonden van mickey en co, visjes en een boot wel!

de boot , of een stuk ervan :)

Jammer genoeg kreeg Tom een goede scheut zeewater binnen (hij was te ijverig en ging te diep waardoor de snorkel vol water raakte) en voelde hij zich even niet goed , dus dan maar even rusten, weg met het snorkelmateriaal en op naar het tweede strand!

Hier hebben we gewoon even wat rondgehangen en foto’s gemaakt omdat dit natuurlijk het drukste strand is , we hadden ons ook opgegeven voor fietsen te huren en vermits het nog vroeg maar toch al heel warm was gingen we dit nu doen. Wel even wennen want de fietsen hadden de remmen op de wielen (als je je wielen achteruit trapt remt de fiets) , natuurlijk zijn wij anders gewoon dus het was wel even lachen en wennen, maar we waren er snel weg mee! Het was een 5K ritje wat heel leuk was en goed te doen met een tussenstop op een uitkijktoren en aan een afgelegen stukje landschap met zicht op zee.
een goede fiets uitzoeken!

joepie!

op naar de uitkijktoren

uitzicht vanaf de uitkijktoren

uitzicht op de zee

Hierna was het al middag voorbij en gingen we naar Serenity Bay (het volwassenen strand) en namen hiervoor de tram (die je altijd en overal naar de 3 stranden kan brengen) zochten 2 strandstoelen en gingen dan eerst wat eten , geen lunch op het schip maar barbecue op het eiland! ZOOO lekker (en trouwens , die chocolate chip cookies hier zijn de beste!!!! Iedereen die dit ooit gaat doen , zeker proberen!)
Hierna was het gewoon tijd voor relaxen , zonnen , zwemmen en gewoon GENIETEN! We zijn gewoon op Disney’s privĂ© eiland!

best cookies ever!

hmmmmmmmmmm!

wat een mooi blauw water!

serenity bay

this is paradise!
Om 3uur werd het te warm en gingen we rustig naar het schip terug om ons te douchen , dat zoutwater gaat na een tijdje goed plakken en schuren , dus na een verfrissende douche waren we weer helemaal clean en klaar voor een leuke avond! (btw , alweer nieuwe zeepjes! We hebben al een hele uitzet gekregen met heel veel dank aan onze stateroom host Silver!)
en weg zijn we

Silver , you rock!

Vanavond moesten we gaan eten bij Animators Palet , het restaurant waar we qua theming het meeste naar uitkeken , en het heeft zeker aan de verwachtingen voldaan , wat een leuk restaurant is dit! Alles staat in het thema van de tekenfiguren , bij ons diner kwamen de characters van finding nemo zelfs voorbij de grote schermen om hier en daar een praatje te slaan met de mensen of kinderen. Het eten was wederom een dikke tien op tien!

menu

truffel pasta met champagnesaus

patato soup

chicken breast

sweet temptations!

Na het eten gingen we weer even terug naar de kamer en vonden we weer een leuk handdoekdier , vandaag een ‘hippe’ hond. We moesten jammer genoeg onze koffers pakken want morgen zit de cruise er jammer genoeg op, om 10 uur moesten de koffers op de gang staan zodat ze morgen op tijd buiten op ons staan te wachten, dus vlug alles inpakken en de hoogstnodige spullen selecteren die we morgen in een rugzak meenemen. Toen dit gedaan was was het al hoog tijd om naar onze laatste show te gaan kijken , vandaag was dit Believe, ook weer zo mooi! Vanavond stonden bekenden zoals de prinsessen en mickey in de rij die je wel in elke disneyshow ziet , maar ook Balou de beer , Genie van Aladdin , Pocahontas , Peter Pan , Princess and the frog , Mary Poppins, … het veel applaus namen we afscheid van onze laatste mooie show , en de shows op de cruise zijn echt wel prachtig en van hoog niveau!  Live zang , characters die echt lijken op het personage dat ze moeten vertolken en dans van hoog niveau , meer kan je niet verwachten.

walt disney theater

midship

the captain

afscheid van onze vriendjes

Na de show slenterden we nog door het schip en namen afscheid van al het moois ,onze afsluiter was een cocktail in de skylounge bar (een bar die als ‘uitzicht’ de skyline van een stad geeft maar om de zoveel tijd verandert) bij onze binnenkomst was het New York dus namen we ook als cocktail de New Yorker. Toen we vertrokken was het uitzicht Rio geworden.

new yorker , het lichtgevende ijsblokje kregen we mee als souvenir!

Morgen vertrekken we weer richting Orlando , wel met wat pijn in het hart ook al hebben we nog een mooie week voor de boeg! Wij zullen zeker in de toekomst nog eens een cruise maken , en dan zeker opnieuw eentje van Disney, de magie , het vriendelijk personeel , het prachtige schip , het heerlijke eten, de animatie , casteway cay,… alles gewoon! Persoonlijk voor ons mag de volgende cruise wat langer , het is jammer dat net als je je weg begint te kennen je alweer weg moet, maar als ‘kennismaking’ met een cruise , want het was voor ons beide de eerste keer, is dit zeker aan absolute aanrader! Nu dromen we nog een laatste keer in onze cabine , tot morgen , dan weer vanop het vaste land!

1. Heerlijk zo'n cruise he en de rest van de vakantie wow.. Lekker, leuk en gaaf. Geniet nog ff

2. Wat ziet het er allemaal mooi en leuk uit. Je krijgt zo maar zin in een Disney Cruise. Nog veel plezier de rest van de vakantie.